11, 12, 13 en 14 juni - Reisverslag uit Volga, Verenigde Staten van bram machielsen - WaarBenJij.nu 11, 12, 13 en 14 juni - Reisverslag uit Volga, Verenigde Staten van bram machielsen - WaarBenJij.nu

11, 12, 13 en 14 juni

Door: bram

Blijf op de hoogte en volg bram

14 Juni 2015 | Verenigde Staten, Volga

Deze dagen stonden in het teken van kalveren.

Donderdag ochtend ben ik weer begonnen met het controleren van de verse koeien. Verder hebben we nog stenen van het land geraapt. Die zag je nu goed liggen omdat de luzerne net was gemaaid. Verder kwamen ze ook nog gras doorzaaien op de plekken waar de luzerne was dood gegaan. Dit omdat je luzerne niet kunt doorzaaien met ander luzerne. Ik heb in de ochtend ook nog de veearts meegeholpen drachtigheden te controleren.

''S ochtends heb ik zoals gewoonlijk om 6 uur weer meegeholpen met het controleren van de verse koeien. Want vrijdag ochtend en het begin van de middag hebben we 20 vaarskalveren naar de opfokker gebracht. We werden daar tevens rond geleid om de staat van de rest van de kalveren. Ik vond de kleinste kalfjes dun staan en de grote kalveren juist weer wat dikachtig. Ik heb 's middags het gedroogde mesthok leeg gereden met de shovel. Ik heb in de namiddag nog een uurtje met de bosmaaier rond de stallen gelopen. "s avonds zijn we naar een judo toernooi van Sem geweest. Hij had zijn 2 partijen gewonnen dus was erg tevreden. Daarna zijn we ergens gaan eten.

Zaterdag heb ik alle kalverhutten schoongemaakt met de hoge drukreiniger. Ze blinken nu weer. Dan liggen de kalveren de volgende keer weer lekker in een schoon vers hok. Ook kwamen ze de luzerne spuiten tegen insecten met het vliegtuig. Ook in de namiddag heb ik weer het hok met de gedroogde mest leeg gereden.

Zondag is mijn vrije dag dus ik heb heel de dag vrij. Dus ik ben wat gaan voetballen en zwemmen met de kinderen van stage. Wel zijn we 's ochtends nog naar de mais wisten kijken en stenen wisten rapen.

  • 19 Juni 2015 - 11:38

    M. Bogaerts:

    hallo Bram,

    fijn te horen dat het goed met je gaat.
    zowel leerzaam en al op gezette tijden tijd voor ontspanning.
    ik hoop dat de rest van je stagetijd jou ook zo goed bevalt.

    mvg M. Bogaerts

  • 21 Juni 2015 - 11:15

    Opa En Oma Otjens:

    Fijn om te lezen dat het goed gaat met je.

    tot over 3 weken.

    groetjes

    Opa en Oma Otjens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bram

Actief sinds 28 April 2015
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 2208

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 15 Juli 2015

Mijn stage naar Amerika

Landen bezocht: