mijn eerste week bijna door - Reisverslag uit Volga, Verenigde Staten van bram machielsen - WaarBenJij.nu mijn eerste week bijna door - Reisverslag uit Volga, Verenigde Staten van bram machielsen - WaarBenJij.nu

mijn eerste week bijna door

Door: bram machielsen

Blijf op de hoogte en volg bram

09 Juni 2015 | Verenigde Staten, Volga

Ik ben dinsdag 2 juni naar Amerika gevlogen. Mijn eerste vlucht ging om 10:50 van Amsterdam naar Mineaples. Mijn binnenvlucht ging op 16:00 naar sioux falls. Het laatste deel van mijn reis ging verder met de auto, dit was nog 40 minuten rijden. mijn eindbestemming ligt in het plaatsje Volga. Ik loop daar stage bij de familie verpalen. het bedrijf heet Old tree farms. dit is een koeienbedrijf.

Iedere stage dag begint om 6 uur, met het controleren van de verse koeien (koeien die net gekalfd hebben) en ze zo nodig te behandelen. Dan ist tijd om te eten. Na het eten gaan we de dag verdeling doorspreken en weet ik dus wat ik die dag kan doen. Mijn werkzaamheden zijn heel afwisselend. Zo help ik vaak de hurt managers (verzorgers van de dieren) in de stal, maar rijd ik ook weer trekker. Werkzaamheden die ik bijvoorbeeld al verricht heb zijn: drinkenbakken schoonmaken, kuil blootmaken, klauwbekapper helpen, koeien separeren, koeien behandelen, kalveren drinken geven, maaien, ruggen, gazon maaien en kalverhokken uitmesten.

In mijn vrije ben ik naar een kalvershow geweest waar de kinderen van mijn stage meeliepen, verder zijn we nog een keer gaan uit eten. In de avond uren ga ik vaak voetballen met de kinderen of kijken we het op tv (wk vrouwen voetbal, champions league finale).

Ik stop nu met schrijven want ik moet weer iets anders gaan doen. Ik heb het tot nu toe er naar mijn zin en al veel gezien en geleerd. en ik hoop dat nog veel te doen.

groet bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bram

Actief sinds 28 April 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 2206

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 15 Juli 2015

Mijn stage naar Amerika

Landen bezocht: